Každý
z Vás již jednou zatoužil mít svůj vlastní server pro hru Call of Duty.
Jakým způsobem ho můžete získat? Buď si server zaplatíte u nějaké
gamehosting společnosti, např. www.shotzone.cz , nebo si jej vytvoříte sami doma. Co je k tomu potřeba?
Pokud
se rozhodnete pro první variantu, potřebujete pouze peníze a trochu
času na vyplnění formuláře. O zbytek se již postarají lidé, kteří to
perfektně ovládají.
Pokud si ovšem budete chtít vytvořit vlastní server doma, je tento článek určen právě Vám.
Minimální konfigurace počítače, na kterém server poběží by měla být: procesor – 1GHz, RAM minimálně. 512 MB, veřejná IP adresa (pokud chcete server prezentovat světu) a konektivita, neboli rychlost internetu minimálně 512/128. Při této rychlosti Vám linka utáhne maximálně 6 hráčů, kteří budou mít ping 50-80 ms. Při vyšším počtu hráčů pingy stoupají již extrémně. Pro 20 hráčů by měla být rychlost linky minimálně 2000/1000.
Další věc, kterou musíme udělat, je vytvořit si spouštěcí skript a konfigurační soubor pro server.
Začneme spouštěcím skriptem:
V adresáři hry Call of Duty si vytvoříme soubor a nazveme jej třeba server.cmd . (Přípona cmd platí pro Windows XP, pro Windows 98 zvolíme příponu bat.) Do tohoto souboru vložíme tyto příkazy: CoDMP.exe +set net_IP xxx.xxx.xxx.xxx +set net_port 28960 +set dedicated 2 +pb_sv_enable +exec mujserver.cfg +map_rotate +sv_pure 1 +set rconpassword "mojeheslo"
Vysvětlení:
CoDMP.exe - spouštěcí soubor pro hru CoD
+set net_IP – zde vložíte svou veřejnou IP adresu (Zjistíte si ji např. zde: www.whatismyip.com ). To proto, aby byl Váš server vidět přes internet.
+set dedicated 1 - nastavuje, zda server bude spuštěn v lokálu (0), pro LAN (1), nebo pro internet (2)
+pb_sv_enable – zapíná punkbuster
+exec mujserver.cfg – spouští konfigurační soubor pro server
+map_rotate – nastaví rotaci map
+sv_pure 1 – zakáže spouštět jiné pk3 soubory u uživatele, než ty, které jsou na serveru.
+set rconpassword – zde si vložíte svoje RCON heslo.
Nyní si nastavíme konfigurační soubor, ve kterém se nastavuje celý server, například úvodní hlášení po připojení, rotace map a další.
V adresáři main si vytvoříme soubor a nazveme jej mujserver.cfg.
Do něj si vložíme tyto příkazy: (pozn. Příkazy za dvěma lomítky se neprovádějí, můžete za ne vkládat komentáře, nebo příkaz vypnout.) Vysvětlení příkazu je uvedeno za dvěma lomítky za příkazem. Jinak všeobecně platí, že hodnota 0 zakazuje a hodnota 1 povoluje.
// Veřejné informace o serveru, jsou vidět v HLSW
set sv_hostname "Můj server" // Název serveru
set scr_motd "Vítejte na mém serveru." // Úvodní hlášení po připojení
sets .Admin "Já"
sets .Email "muj@email.cz"
sets .Icq "xxx-xxx-xxx"
sets .Website "http://www.mujweb.cz"
sets .Location "Czech Republic"
// Spuštění punkbusteru
pb_sv_enable
wait
set sv_punkbuster "1"
pb_sv_enable
// Vlastní nastavení serveru
set g_password "" // Nastavení hesla pro hru
set sv_privatepassword "" // nastavení hesla pro VIP klienty
set sv_privateclients "0" // Počet VIP klientů
set sv_maxclients "20" // Maximální počet hráčů
set sv_allowdownload "1" // Povolit stahování ze serveru
set sv_cheats "0" // Povolení/zakázání cheatů
set g_log "games_mp.log" // Soubor pro logování hry
set g_logsync "0" // 1=Ukládat log hned, 0=používat cache pro log
set sv_fps "20" // Nejedná se o FPS ve hře, ale o Gameworld update, doporučeno 20
set sv_allowanonymous "0" // Povolit anonymní nicky (unknown soldier)
set sv_floodprotect "1" // Povolit spamování v chatu, zde 1 - jedná se o ochranu.
// Nastaveni síte
set sv_maxrate "20000"
set sv_maxping "400"
set sv_minping "0"
// Nastaveni hlasování – doplnit pouze 0 nebo 1 (0=nepovolit, 1=povolit)
set g_gametype "sd"
set g_allowvote "1"
set scr_allow_vote "1"
set g_allowvotetempbanuser "0"
set g_allowvotetempbanclient "0"
set g_allowvotekick "1"
set g_allowvoteclientkick "1"
set g_allowvotegametype "1"
set g_allowvotetypemap "1"
set g_allowvotemap "1"
set g_allowvotemaprotate "1"
set g_allowvotemaprestart "1"
set scr_drawfriend "1" // Zobrazovat vlaječky nad hlavami vojáků
set scr_forcerespawn "1" // Při TDM a DM, rychlý respawn
set scr_friendlyfire "1" // Přátelská střelba
set scr_killcam "0" // Kill kamera
set scr_freelook "0" // Volný pohyb po mapě po smrti
set scr_spectateenemy "0" // Sledovat i nepřítele po smrti
set scr_teambalance "0" // Autobalance
// Nastavení módů
// Deathmatch
set scr_dm_scorelimit "50"
set scr_dm_timelimit "30"
// Team Deathmatch
set scr_tdm_scorelimit "100"
set scr_tdm_timelimit "30"
// Behind Enemy Lines
set scr_bel_scorelimit "50"
set scr_bel_timelimit "30"
set scr_bel_alivepointtime "10"
// Retrieval
set scr_re_scorelimit "10"
set scr_re_timelimit "0"
set scr_re_graceperiod "15"
set scr_re_roundlength "4"
set scr_re_roundlimit "0"
set scr_re_showcarrier "0"
// Search and Destroy
set scr_sd_scorelimit "10"
set scr_sd_timelimit "0"
set scr_sd_graceperiod "15"
set scr_sd_roundlength "4"
set scr_sd_roundlimit "0"
// Headquarters
set scr_hq_scorelimit "450"
set scr_hq_timelimit "30"
// Rotace map na serveru
set sv_maprotation "gametype sd map mp_bocage gametype sd map mp_brecourt gametype sd map mp_carentan gametype hq map mp_chateau gametype sd map mp_dawnville gametype sd map mp_depot gametype sd map mp_harbor gametype sd map mp_hurtgen gametype sd map mp_neuville gametype sd map mp_pavlov gametype sd map mp_powcamp gametype sd map mp_railyard gametype tdm map mp_rocket gametype sd map mp_stalingrad"
// Americké zbrane
set scr_allow_m1carbine "1"
set scr_allow_m1garand "1"
set scr_allow_thompson "1"
set scr_allow_bar "1"
// Britské zbrane
set scr_allow_enfield "1"
set scr_allow_sten "1"
set scr_allow_bren "1"
set scr_allow_springfield "1"
// Nemecké zbrane
set scr_allow_kar98k "1"
set scr_allow_mp40 "1"
set scr_allow_mp44 "1"
set scr_allow_kar98ksniper "1"
// Ruské zbrane
set scr_allow_nagant "1"
set scr_allow_ppsh "1"
set scr_allow_nagantsniper "1"
// Ostatní zbrane
set scr_allow_fg42 "0"
set scr_allow_panzerfaust "0"
Pokud máte vše nastaveno, můžete spustit soubor server.cmd v adresáři Call of Duty. Po spuštění se Vám objeví konzolové okno, což je Váš server. Připojit na něj se můžete pomocí programu HLSW, nebo přímo ze hry (spustíte si znova multiplayer) a to na IP: 127.0.0.1:28960 nebo také localhost:28960.